Zuid Amerika

Deze weblog gaat over een reis door Zuid Amerika.

My Photo
Name:
Location: Deventer, Overijssel, Netherlands

Tuesday, January 02, 2007

Weg van de kust, voorlopig


Van Laguna Torca ben ik naar Hualañe en iets verder Licanten gereden, plus een stukje meegelift met een pickup, onderweg moesten we wel aan de auto sleutelen, en mijn plakband en wat stukjes fietsband deden het hier goed. het benzine filter deed he in ieder geval weer.
Het woord natuurpark moet hiet anders geinterpreteerd worden. Dat wil zeggen ik kan soms niet ontdekken aar om iets een natuurpark is. Uitgegeven kaartjes zijn ontduidelijk, wandelroutes niet te ontdekken, een beetje vaag allemaal. Gekampeerd op een camping waar overal centimeters stof lag, ook in de toiletten en douches. In licanten, een pension genomen, ik moest wel twee keer slikken voor ik zei bueno. Het was zo´n apehok, maar goed mijn fiets mocht er ook in staan .
De eigenaresse merkte dat ik niet alles begreep wat ze zei, daarom begon ze maar te schreeuwen tegen me. Merkwaardig toch. Zij en haar man brachten me naar Constitution waar ik naar pension werd gebracht om oud en nieuw te vieren. Heel aardige mensen, veel te eten gekregen, ik leek wel holle bolle Gijs, die at een heel paard half, en ik een half paard heel maar het effect was vergelijkbaar. Bij een fotozaak mocht ik even Naar nederland bellen.
Van Constitution naar Peluhue gefietst, volgens de zoon van de hospita een hele steile en slechte weg. steil was het wel. maar niet slecht prima asfalt. Zit nu in Cauquenes, en heb onderweg een Tarantula gezien en gefotografeerd. Ik probeer in een paar dagen in Los Angeles (via Conception) te zijn en vandaar een eerste wandeling in de Andes te regelen.

16 Comments:

Blogger J@nnette said...

Haai Jos,

Een heel goed en gezond 2007 gewenst vanuit het frisse Nederland.

Ik zal deze week het adres van je weblog doorsturen naar onze collegae.

Heel veel veilige kilometers toegewenst!

Groetjes,

J@nnette

10:21 AM  
Blogger Martin van de Vrugt said...

Há! Tarantula's? Da's echt iets voor Marit!
Is alles met je fiets nog ok?

Groeten van Marit, Martin & kids.

11:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hoi Jos,
Een goed en gezond 2007 wens ik je toe.
Leuke verhalen heb ik van je gelezen en het zal ook niet waar wezen dat je met drank op een foto staat, ook al ben je nog zo ver weg.
Het kerstfeest van hbs was, omdanks dat jij er niet bij was, ontzettend leuk en gezellig.
Kijk goed uit en tot schrijf ze.

Rijk.

11:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ha die Jos, de allerbeste wensen vanuit een herfstachtig nl. leuk om je verhalen te lezen. Denk gerust aan ons als wij hbs'ers er maandag weer met frisse moed tegenaan gaan! Denk je eraan ook nog wat studenten deze kant op te sturen? Take care en groeten, Jan Willem

12:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Dag Jos,

Wat leuk om je verhalen te lezen en natuurlijk sta je al weer met drank in je hand, het zal eens niet zo zijn.... Veel plezier!
Thea

12:06 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hoi Jos,

Wat leuk om al je belevenissen te lezen, zo blijven we mooi op de hoogte. Hier is het weer pet, heel veel regen. Wil je een beetje zon deze kant op sturen? Een gezond en sportief 2007 gewenst en veel liefs. Carin

12:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hoi Jos,

Voor jou een heel goed 2007! Leuk om die verhalen van je te lezen. Zo reizen we een beetje met je mee. Kunnen we ons even ontworstelen aan de kou en de nattigheid in ons kikkerlandje. Heel veel plezier en pas goed op jezelf.
Gerrit Schreiber.

1:49 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hoi Jos,

Als eerst een gezond en gelukkig 2007 toegewenst.
Leuk om te lezen hoe de reis verloopt. Mijn complimenten om zo'n reis te ondernemen.
Hoe is de chileense whiskey? Beter dan de Schotse?

Jouw verhalen blijf ik volgen en zorg dat je de wind mee hebt.
Groet, Bert.

2:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hallo Jos,

Dan is het er eindelijk van gekomen! Gefeliciteerd, en nu van elke minuut maar bewust genieten!
Een gedenkwaardig en gezond 2007 gewenst.
Leuk je ervaringen te lezen en ik hoop dat je maar veel bijzondere momenten blijft tegenkomen. Dat zal wel lukken.
Fiets ze en wandel ze!

Adri bramsen

3:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hey Joske!
Fijn wat van je te lezen. Heb je een paar keer geprobeerd te sms-en, maar ze komen geloof ik niet aan. Leuk om je verhalen te lezen, ga zo door! En die foto's in fietsbroek zij natuurlijk helemaal niet te versmaden... We'll keep in touch. Keep on ridin'!

Greetz,
Ireen.

3:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hoi Jos,

Felice Navidad, is dat Pisco wat je drinkt huevón? Ga je nog fietsen of blijft het hacer dedo? Je ontwikkelt je ook al tot een echte maestro chasquilla. Je leest het al ik heb een mooie lijst met Chilean Slang gevonden. Wat dat paard betreft: La comida era la muerte! Veel plezier straks a pata,ponerle pino.
Frans
O ja, schenk nooit je eigen wijn in.

7:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ha die Jos,
wat een mooie Belevenissen,Geweldig ik hoop dat je nog veel plezier mag maken op deze mooie trip.
we missen je op dinsdagavond wel!
Bernard is niet te genieten alleen
met de whiskey.

goede reis verder!

Groetjes, Peter

4:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

My spοusе anԁ Ӏ stumbled over here ԁifferent web
address and thоught I ѕhοulԁ check thіngѕ out.
I like what I see so noω i am following yоu.
Loοk forwаrd tо exρlοring your web page yet аgаin.



Here is my web blog - babydeken

5:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hi there! This is mу firѕt сomment hеre so ӏ јust
wаnted to givе а quiсk shout out and
tell you Ι genuinely еnjοy гeadіng through your posts.
Cаn уou recommend аny other blogѕ/ωеbsiteѕ/forums
that go оver the sаme topіcs? Τhаnks!


Heгe is my page - www.belbazaar.nl

6:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Үour style is vегy unіque in cοmparison
tο othег ρeoplе I've read stuff from. Many thanks for posting when you'νe
got the oppoгtunity, Guesѕ I ωіll
ϳuѕt bοοkmarκ this blоg.


Here iѕ my ωebsitе - kraamcadeau met naam

7:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

Link exchange is nothіng else but it іs simρly placing the other perѕon's web site link on your page at appropriate place and other person will also do similar for you.

My web blog :: babykados.wikispaces.com

4:31 AM  

Post a Comment

<< Home