Zuid Amerika

Deze weblog gaat over een reis door Zuid Amerika.

My Photo
Name:
Location: Deventer, Overijssel, Netherlands

Sunday, January 07, 2007

Voor, Koos, Frans, Bernhard, Henk en alle andere berggeiten











hola todos



Ben net terug van een wandeling langs een vulkaan (Antuco) Parque Nacional Laguna del Laja Een prachtige tocht van twee dagen over lava en sneeuwvelden. Op twee Zwitsers na ben ik geen andere wandelaars tegengekomen. In 1873 was de laatste uitbarsting van de vulkaan en die blokkeerde een rivier waardoor een enorm meer ontstond. Langs dat meer loopt een weg die wel weer erg heet en stoffig was. Vorig jaar kwamen hier in de winter 45 jonge soldaten om, overvallen door de kou terwijl ze naar het dal liepen!!! Ik had blaren op mijn armen vanwege de hitte. Gelukkig kreeg ik op dat laatste stuk een lift van een documentairemaker, hij werkte aan deze gebeurtenis. Het lijkt op een stomme fout van de militaire leiding. Verder nog iets nieuws? Voor Koos hier de coordinaten van de pas 37 26.142 Z, 071 22.031W op 2045 meter hoogte. Volgens mij kun je in google earth de coord. intypen.


Morgen of overmorgen verder naar het zuiden Puertemont.


Hartelijke groet,


Jos

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jos, leuk om even met je te msn-en.
Schrijf de volgende keer een stukje aan de vrouwen van je vrienden? Over de zon, de terrasjes enzo....

XJel

11:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

hi jos ziet er prachtig uit begrijp van josien dat je graag met frans had willen msn-en lukt het nog niet om te skype?
groet carolien

2:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hoi Jos,
Vituele geitentocht gemaakt langs je vulkaan maar kreeg daar geen blaren van. Mooie omgeving zo te zien ook erg bergachtig heb je hier ook gefietst? Puerto Montt ook gevonden aan die binnenzee, lijkt mij een aardig stuk fietsen. Ik google-e met je mee!
adios
Frans

2:41 PM  
Blogger Unknown said...

Hola José, vandaag voor het eerst jouw blog gelezen, ziet er niet slecht uit. Lijkt me helemaal te gek om te doen, maar zo'n blog is ook wel vreemd. Je praat tegen niemand en je moet maar afwachten of iemand het leest. Ja nu weet je dat wel, omdat je commentaar krijgt, maar als je het schrijft is dat toch wel een beetje vreemd. De zoon van mijn partner is daar nog niet zo lang geleden ook geweest en vond het een geweldige ervaring. Zijn al je spullen nog heel en heb je nog alles, of moest je al eens onderhandelen met locales? Ik hoor het wel. Groet, Léon Beek

2:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

Haha, sluit me bij Jelma aan: schrijf ook es vrouwendingen op! maar goed, toch leuk om je zo te volgen. Wat fijn voor je dat je weer eens op echt gras kon camperen (?!). Don't camp on the grass, smoke it. Enne, voor zover je inracteert met de locales: graag doorgaan met het opschrijven van die ervaringen, erg leuk om te lezen. Verder is het hier 13 graden, windstil en een soort van lente...
Groetekes, Irene.

10:40 AM  

Post a Comment

<< Home