Zuid Amerika

Deze weblog gaat over een reis door Zuid Amerika.

My Photo
Name:
Location: Deventer, Overijssel, Netherlands

Friday, February 16, 2007

"Breaking News"

Lieve lezers,

Dit journaal eindigt zoals het begon, in het ziekenhuis. Door een val van mijn fiets op het laatste stukje naar de Argentijnse grens, ongeveer 12 dagen geleden, brak ik mijn middenvoetsbeentje. Het was wel pijnlijk, maar ik heb er toch een aantal dagen op doorgelopen. In Puerto Natales kreeg ik echter een ontsteking in mijn voet en ben ik naar het ziekenhuis gegaan. Daar werd de breuk geconstateerd en werd ik naar Punta Arenas vervoerd per ambulance. Met grote hoeveelheden antibiotica wordt nu de infectie bestreden en daarna kom ik op transport naar Nederland.
Jammer, maar deze vakantie zit er dus bijna op.

Indien jullie mijn verslag hebben gelezen begrijp je dat ik een geweldige tijd heb gehad. Ik betreur alleen de halve seconde van de val. Chili is echt geweldig en de Chilenen zijn geweldig. Gastvrij en ongedwongen.

Marjolein, een nederlandse fietser (www.marjoleinopdefiets.web-log.nl) heeft me geholpen met allerlei praktische zaken als vervoer van bagage en fiets naar Punta Arenas. Zij heeft daarvoor haar tocht in het zuiden omgegooid en een paar dagen uitgesteld. Marjolein, je bent een kei!
In Punta Arenas wonen toevallig twee jongens die ik op de Carretera Austral heb ontmoet, Filo en Martin. Van Martin had ik een telefoonnummer. Zij zijn in het ziekenhuis bij me geweest en willen nu verder helpen met praktische dingen als vervoer bagage etc. Mijn verzekering zorgt ook voor de nodige logistieke zaken.

Ik hoop jullie binnenkort weer allemaal gezond en wel te zien!

Jos

1 Comments:

Blogger Jan en Kathy said...

Beste Jos,

Welkom bij de club van brokkepoten. Jammer dat het zo afloopt, maar zo te zien heb je een super tijd gehad. Beterschap met je poot en tot binnenkort.

Jan Ludema

11:49 PM  

Post a Comment

<< Home